DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Srí Lanka 2013

Album s fotkami je aktualizované. Při prohlížení dejte režim prezentace (dole pod obrázkem se vám tak lépe zobrazí popisky k fotce) smiley odkaz zde: Fotoalbum

Sri Lanka 18.7.-28.7.2013
Behem tech par dni se vam pokusime prinest neco z tohoto pry uzasneho ostrova. Tak tedy:
Den prvni 19.7.2013 aneb auto ne
Let s Emirates z Prahy byl ok . Zadne turbulence. Do Dubaje 6,5 hodiny, prestavka necele 3 hodiny a 4 hodiny s Dubaje do Colomba. Tam turnulence byly trosku, nebo jsme je zaspali. Dobre jidlo, z Prahy jehneci kousky a z Dubaje kureci kari. Do Dubaje priletame utahani a nevyspali. Jdeme k prepazce, kde jsou ti, kteri si uz koupili Eta poplatek doma. Mezi ne patrime i my. To je neco na zpusob viza. Cekame jen asi deset minut, nalepi nam do pasu malou samolepku a jdeme pro batuzky. Cekame dlouho. Bojim se, ze konecne vyzkousime reklamaci zavazadel... Nakonec jedou :-) . Menime Dolary za Ruppie, kupujeme simku s 1gb dat za 160 Kc a obhlizime dva stanky s nabidkou pujceni auta. Nebereme nic a pockame az do Colomba. Z letiste bereme tuktuk a jedeme dlouho strasnou dopravou. Jak v tomhle budu ridit, kdyz si chceme pujcit auto a jeste k tomu se tu jezdi vlevo?! Ptam se Andrejky... Asi po hodine a pul prijizdime do predem rezervovaneho hotelu. Je hezky a blizko autobusaku a vlakace. Pokoj cisty a s okny do restaurace :-). Tak jako vzdycky po priletechnekam daleko, usiname :-). Spime asi dve hodiny (puvodne jsme planovali jednu) a budime se ve dve odpoledne mistniho casu. Bereme tuktuk a jedeme do autopujcovny,kterou jsem nasel na internetu.Dohaduji cenu. Jde to ztuha, protoze cil je daleko. Asi 10km. To je tady tak na hodinu. Trmacime se precpanym, dusnym Colombem a nakonec nic nenachazime. Tuktukar vola na uvedene cislo a boss je pry mimo Colombo. Napada me, ze zajedeme na letiste, ale to vzdavame. Je to odsud dve az tri hodiny. A stejne po me chteli potvrzeni k ridicaku, ktere vydavaji za poplatek nekde v Colombu. Jeste nam tuktukar a pak i v hotelu  na recepci nabizeji auto s ridicem. Ale to s diky odmitame. 50 Dolaru za den je dost a tyden jezdit s cizim chlapem v aute...A jeste k tomu nam tuktukar nabizi jeho auto Tata Nano. Jak uz nazev napovida, jedna se o miniaturni auticko. Smeju se a rikam ne. On ale na to, ze auto male vypada! Ze uvnitr je obrovske! Opet ne :-). To se nepovedlo. Mysleli jsme, ze pujceni auta bude bez problemu. Jeste se prochazime Colombem a neni tu nic k videni. Koukame na par mrakodrapu, spinave bourici more a do nej vytekajici splasky. Divame se odkud to tece a najednou koukame jak do usti leze tak metrovy varan. To jsme teda jeste nevideli! Na prvni pohled to vypadalo jako malej krokodyl. Na promenade si davame u stanku s plastovymi zidlickami rybu a krevety. Krevety dobre, ale ryba smrdela! Fuj. Moc jsme se nenajedli. Jdeme pomalu chytit nejaky tuktuk, koukame jak projizdi v limuzine president a tesime se do postele. Zitra rano to vsechno promyslime a uvidime kam a hlavne jak...
A+Z Colombo

Den druhy 20.7.2013 za slony a chilli
Snidame v osm tousty a omelety. Nakonec auto vzdavame a jdeme na autobus. Chytame okamzite na nadrazi mensi autobus a jedeme smer Pinevalla. Tam se chceme podivat na sloni syrotcinec. Pinevalla se nachazi asi 30km pred mestem Kandy, kam budeme pokracovat potom. Autobus je za chvili uplne narvany a jsme jedini belosi. Jinak docela ujde. Vystupujeme na krizovatce a chytame tuktuk. Cestou vidime u kraje dva dikobrazy. Divime se, co tady vsechno nezije. Vstupne je 2000 R. Asi 320kc pro jednoho. V arealu utulku jsou jak zraneni sloni, tak sirotci. Ale i zdravi velci sloni. Vzdy ve 12 a 14 hodin se chodi koupat pres vesnici do reky. Trosku se uz z toho stala sarada, ale i tak je to hezka podivana! Jsme tu driv. Naskyta se nam nadherny vyhled na reku a protejsi breh s palmami. Uzasne misto! Jdeme k rece a jsou tu tak ctyri sloni. Osetrovatele se nas ptaji odkud jsme a kdyz odpovidame, rikaji, ze k nam do Prahy poslali pred pul rokem dva male slony. Zouvame se a na jejich nabidku jdeme do melke reky. Cakame na slona, kteremu se to libi a podava nam chobot, chvili ho hladime a jdeme ven. Samozrejme osetrovatele chteji prachy. Mam jen velke bankovky, tak rikam, ze si rozmenim. Pozdeji jsem na ne stejne zapomel :-). Davame si v restauraci u reky jidlo a koukame od stolu, jak se asi 40 slonu blizi ulici, kde prodavaci pred nimi uklizi venku vystavene zbozi. Po dvou hodinach pokracujeme do Kandy. Rozhrkanym autobusem a ridicem "brzda plyn". Asi po hodine a pul vystupujeme u nadrazi a pekne to tady smrdi. Chceme jeste pokracovat do Nuvary Eliji, ale autobus stejneho typu je uz plny. Cekame jeste asi hodinku, jestli neprijede dalsi a nic. Tak jdeme na tuktuk a hledat ubytovani. Po delsim patrani (ceny nic moc, od 500 Kc vys) se nam za to petikilo podarilo najit na doporuceni tuktukare ubytovani v soukromi. A vypada to moc hezky! Prostorna vila na kopci s velkymi pokoji (ikdyz cistota nic moc) a hlavne ten klid. Po ubytovani jedeme jeste do mesta na jidlo. Davame si v bufetu, kde jedi mistni, kari s hovezim masem a ryzi a Andrejka si dava Kotthu Roti. To je narodni jidlo. Nasekana a osmazena chlebova placka se zeleninou. Docela to uslo. Za par korun. Ale vse to tu strasne paaaaliiii. Me to vubec nevadi....
A+Z Kandy

Den třetí 21.7. 2013 aneb krásné čajové výhledy

Vstáváme v sedm a dole nám majitel vilky nabízí snídani. Dobrou snídani! Palačinku, tousty, ovoce, kafe... Ještě obdivujeme jeho barák a dřevem obložený vnitřek a plánujeme, jak do Nuvary Eliji. On nám doporučuje vlak, protože jsou z něj prý krásné výhledy. Nekecal! Vlak odjíždí prý 7:47, tedy měl. Ale máme max 10 minut skluz. Přijíždí vlak z roku... odhaduji, že je ještě z koloniálních dob. Ale ten zážitek! Nastupujeme s docela dost bělochy, ale většina má jízdenky do první třídy s místenkami. My máme druhou. Sedadla jsou obsazená a tak se tlačíme na stojáka v uličce. To bude čtyřhodinové peklo. Jede s náma i parta mladých srílanských pošťáků, kteří s sebou mají dva bubny. Po výjezdu hned začínají bubnovat a zpívat. Uličkami chodí prodavači sem tam a pořád něco prodávají. Buráky, nějáké koblížky s chilli... Asi po půl hodině vystupuje paní s dcerou sedící kousek ode mě a tak útočím na prázdná sedadla. nejdřív se tam cpou pošťáci, ale vybojoval jsem to. U okna sedí hubenej děda a my s Andrejkou vedle něj. Sedí se většinou po třech na sedadlech pro dva. A za chvíli se za okny začínají objevovat první čajové plantáže. Trať se klikatí jako had a pořád mírně stoupáme. Jedeme totiž z 500m do 1890m. Dědovi dávám bonbón, usměje se a nesměle ho rozbaluje. A všichni koukáme, co se nám za zatáčkou objeví teď. Samé čajové plantáže na kopcích, horách... Opravdu úžasná scenérie. Fotíme, točíme... Jedeme sice tak 20-30 km/h, ale vůbec to nevadí. Jen nám už lezou na nervy pošťáci, co bubnujou už snad tři hodiny. A vydrželi to až do konce. Vystupujeme v Nanu Oji vzdáleném asi 10km od Nuvary Eliji. Čeká tu na nás starší chlápek s baretem a nápisem Andrea & Zdenek. To mu dal echo ten chlápek z vily v Kandy. Jedeme mikrobusem a strašně pomalu. Cesta je sice bahnitá, ale všichni nás předjíždějí. Vybíráme ubytování. První je moc daleko, ale druhé, co nám doporučuje průvodce, je ok. Není to sice jako ve Vietnamu (cenově), ale dá se to. Se snídaní to dělá 500 Kč za noc. Ještě jsem nenapsal, že nás tu překvapila zima. Je to přeci jenom vysoko, honí se tady mraky a strašně tu fouká. Je tu asi 15 stupňů a to není oproti Colombu nic moc. V pokoji to taky není jako v lázních. Ale neprší. Hned po ubytování se jdeme najíst do místního bufetu, dáváme si zase Kotthu Roti a čaj. Po jídle smlouvám s jedním tuktukářem výlet do továrny na čaj a daří se. Je už 15:00, tak není na co čekat. Jedeme 20km z kopce krásnou asfaltkou a serpentinami. Občas mineme stánek s čerstvou zeleninou a jahodami! Přijíždíme k továrně Blue Field. Je tu hned tepleji. Hned k nám jde mladá průvodkyně a ukazuje nám továrnu. Je neděle a nikdo samozřejmě nedělá. Škoda. Ukazuje nám staré stroje na sušení, mletí, třídění a ukazuje typy čajů, které se tu dělají. Černý, zelený a bílý. Pak jsou ještě roztříděné podle síly. Nejzajímavější je bílý stříbrný a zlatý. Ty se suší 30 dní na sluníčku dvě hodiny denně. Ostatní suší uvnitř. Samozřejmě vůně čaje tu je všude. Pak v prodejničce kupujeme spoustu čajů domů a snad to budeme mít kam dát :-)... Ještě nám dávají ochutnat černý středně silný a jedeme zpět nahoru. Tuktukář dostal jako prezent balení čaje za to, že nás přivezl. Hned nám ho ukazoval. Cestou nahoru se jen na skok zastavujeme u jiné továrny a jededeme zpět do zimy. Docela vám teď závidíme teplo, co je u nás! Většinou je to obráceně :-). Ještě si dáváme ve městě kuřecí kousky s rýží, kupujeme koření a spát! Na ráno máme od chlápka z penzionu domluvené auto, které nás zaveze do národního parku Hortonské pláně a tam půjdeme asi 10km okruh k vodopádům a na Konec světa :-). Tak se jmenuje místo, kde je 880 metrů vysoký sráz a když je hezky, je prý vidět až k moři, které na nás tam někde čeká...

A+Z studená Nuvara Elija

Den čtvrtý 22.7.2013 aneb my z Konce světa

Vstavame v pet rano. Nechce se, ale kupodivu jsme se dobre vyspali. Ani zima nebyla. Mikrobus prijel presne. Je to ale zase ten spomalenej dedek :-) ze vcera. Prsi a fouka silny vitr. Cestou nam deda rika, ze predevcirem lilo a na planich bylo hezky. Uvidime. Trosku pochybujeme. Jedeme krasnou krajinou plnou cajovych keriku. Davame si sendvic, ktery nam zabalili s sebou v penzionu. Vychazi slunicko. Obcas i vykoukne. Andrejka klimba. Porad fouka fakt silnej vitr. S mikrobusem to clouma. Prejizdime 2x zeleznici vedouci ve dvou tisicich metrech a zajizdime po uzke asfaltce do lesa. Furt stoupame krkolome nahoru. Az do 2200m. V dali je videt stado jelenu. Prijizdime k pokladne, kde platime neco kolem tisicovky (5800 r) za dva vstupy, auto a ridice. Porad fouka, je mlha a prsi. Po par kilometrech jsme u konce cesty a zacina ta nase. Bereme plastenky, zapisujeme se u vchodu do parku a kracime si to na Konec sveta. Jdeme nejdriv krasnou plani s kapradinami a travou, pak lesem. Okolo nas se porad honi mraky a hodne fouka. Asi po hodine a pul chuze jsme na Malem konci sveta. To je takova mala ochutnavka opravdoveho Konce sveta. Vidime poradnou douru dolu, ale nic vic, dal jsou jen mraky. I to ale staci na to, aby se nám pekne zamotala hlava. A ještě ten vitr do toho! Mame plastenky a ty nas tahnou ke srazu. Jdeme dal a prochazime nadhernou prirodou. Obcas vidíme rozkvetly strom s velkymi cervenymi kvety. Asi po dvou kilometrech chuze jsme na Konci světa. Rikame si, ze stejne nic nebude videt. Ale jake je nase prekvapeni, kdyz najednou za kopcem mraky konci a pred nami je uchvatny vyhled s obrovskou dirou dolu. More sice nevidíme, na to musí byt asi uplne jasno, ale i tak nas to omracilo. Davame si tady sendvice, pozorujeme opici, chlupate veverky a divokeho kohouta. Po pul hodine kochani jdeme dal a cesta se staci smerem zpatky. Jdeme zase planinou s travou, kapradim. Po pul hodince chuze prichazime k vodopadum, ke kterym vede docela prudka cesta. Nejsou nejak extra velke…Obcas zase sprchne a zacne desne foukat. Asi hodinu nam trva cesta zpatky po vyslapane ceste a uz potkavame dost smesne ustrojenych mistnich turistu. Kulich, bila kosile, tesilky, zabky… :-) Jiny kraj… Docela jsme radi, že jsme zpatky u mikrobusu a že uvnitr nefouka :-). Cestou zpatky nam padaji hlavy, tak cesta utika. Po navratu neco po jedne premyslime, ze bysme mohli jet klidne dal autobusem do vesnicky Ella. Autobus jede ve 14:00. Nakonec to ale vzdavame. Andrejce není moc dobře, tak jdeme odpocivat. Asi delame dobre, protoze ted odpoledne by to bylo asi se dvema prestupy a zitra rano pojedeme v jednom tahu. Mozna, ze Ellu vynechame a natahneme to az k mori priiimo na plaz do Tangalla. 6 hodin jizdy a jsme zase zpet v teple dovolene...

A+Z Nuvara Elija, konec sveta

Den pátý 23.7.2013, aneb ukážu Ti cestu rájem

Budík hraje v 6:35. Venku pořád hodně fouká a poprchává. Ani se nám tam nechce. V rychlosti balíme, platíme a letíme na autobus. Má jich jet víc, jak státní, tak i lepší soukromé. Ty jsme ale kromě Colomba nikde neviděli. Sedáme do státní herky s cedulí Galla. Ještě se radši ptám, zda to je přímý autobus, nebo budeme přestupovat? Prý je to express… Sedáme si do druhé řady za jedny bělochy a ještě, že jsme přišli tak brzo. Za chvíli je autobus narvaný. Platíme 50Kč za jednoho a vyjíždíme. Je 7:45. Řidič se s tím nemazlí a pěkně mastí zatáčky. Všichni uvnitř pěkně lítáme. Při pohledu na něj se bavíme, jak si to užívá a bos šlape na velké pedály. Asi po hodině jsme snad o 1500 metrů níž a už si svlíkáme mikiny. Svítí sluníčko a je zase teplo. Bohudík. Cestou nám hraje velký reproduktor nad hlavou indickou hudbu a docela to jde i poslouchat. Ještě párkrát nabereme někoho z místních a jsme kompletní. Kompletně narvaní :-). Po třech hodinách stavíme asi na deset minut na záchod. Ty záchody radši popisovat nebudu… Mažeme si na housky srílanskou Veselou krávu a k tomu máme pálivé papriky a okurku. To jsem včera večer šel ještě koupit do obchodu. Není nad Veselou krávu namazanou na sladkou housku. Ještě, že si to můžu zakamuflovat pálivou paprikou. Pozorujeme z okna neskutečné množství ptáků v mokřadech u silnice. Vidíme čápi, volavky a plno pro nás neznámých opeřenců. A asi po pěti hodinách přijíždíme na jižní pobřeží do Hambantoty. Tam vidíme rozestavěné obrovské letiště a k němu tříproudou dálnici. Příprava pro budoucí návaly čedokářů. Ve dvě hodiny přijíždíme do Tangalla. Kdybych neměl iPhone a v něm navigaci, tak bysme to asi přejeli. Nikdo nám nic neřekl. Rveme se z autobusu, vzadu nám vytahují batohy a jdeme nejdřív na jídlo. Kousek od autobusáku je jídelna pro místní, tak zalézáme tam. Nikde okolo stejně nic jiného nevidíme. Dáváme si rýži, dal (čočku), zeleninu a ještě jednu zeleninu. Docela to ujde, ale rýže moc nevoní. Druhá polovina zájezdu remcá a nesní skoro nic :-). Chytáme tuktuk a jedeme k předem vytipované pláži Gójambokka. Tam chceme nějáké ubytování u pláže, nejlépe v nějáké chatce. To tu sice je, ale na recepci mě omráčí cenou (66 Eur se snídaní a večeří). Kousek dál od pláže je resort Green Garden a tam nám nabízí nejdřív pokoj v menší budově a pak chatku. Za 3500R za noc (cca 600,-Kč). Usmlouvávám k tomu snídani a jsme spokojení, protože chatka je nádherná! A ta zahrada! Všude je tu plno zvířat (dva koně, psi, veverky, ptáci, pávi, gekoni) a těch exotických zvuků! Když sedíme před chatkou, kterou nám ještě uklízí, připadáme si jako v zoo. Hážeme batohy do kouta a jdeme na pláž. Čekali jsme nic moc pláž a je to fakt hrůza. Samá palma, písek, lidí plno (asi deset) a moře hnusně čisté :-)). Ne, je to opravdu nádhera. To se nedá nenapsat. V moři obrovské vlny, ve třech primitivních restauracích půjčují prkna na surfování. Jdeme se projít kousek dál. Jdou s námi dva psi a pořád se nás drží. Přicházíme na opuštěnou pláž. Hned za pláží začíná takový palmový háj s trávou a plno zeleně. Tam koukáme na buvoly a divoké pávy.  Přecházíme pláž, sedáme si na velký kámen (psi s námi) a koukáme na tu nádheru. Tak to jsme fakt nečekali! Cestou zpátky si dáváme kalamary s rýží a pivko. Chvíli ještě posedíme a relaxujeme…………………..

Den šestý 24.7.2013, moře je sviňa

Ráno nás budí psi, co se u naší chatky perou. Chvilku pak sedíme na verandě a posloucháme všechny ty pro nás neznámé zvuky zvířat. Úplně cejtíme, jak se nám dobíjejí baterky :-). Jdeme na snídani a za chvíli máme plný stůl porcelánu. Si připadáme jako Angličani v době kolonizace. Kafe, čaj, tousty, máslo, džem, palačinky s medem a ananasem, banány. A po hostině hned na pláž! Slunce pere a v moři jsou vlny ještě větší než včera. Hned když do něj vlezeme, cítíme, že je to teda síla! Proud nás strhává směrem k vlnám. Hloubka není velká a tak jdu zkusit se po jedné vlně svézt. Když se přede mnou objevuje ta stěna (odhaduju 4-5 metrů), tuším, že bude zle. Skáču po směru vlny, jedu, ale najednou cítím tu sílu a už se motám jako zrnko písku! Vylézám kousek od břehu u Andrejky a pěkně mě to počechralo pěšinku :-). Říká mě, že když viděla, co se na mě řítí, že se bála. No je to teda fakt síla! Stačí už jen ten boj, když se leze z moře… Máme z toho respekt. Ale pak už si v „restauraci“ půjčuji malé prkno a to je rychlost! Musím se pevně držet a jedu až na břeh :-)). Trošku nám všem zatrne, když zachraňují jednoho bělocha, který asi přecenil svoje síly (nééé mě) a i proto, že vlny jsou čím dál tím větší. Slunce zachází za palmy a tak jdeme na prázdnou pláž směrem na východ. Zase jde s námi pes. Rozprostíráme si ručníky na prázdné pláži a on si lehá na jeden z nich. Tak to ne! Vyšoupneme ho a lehá si vedle nás. Když odcházíme, jde zase s námi na tu první pláž. Jako by nás hlídal… Večer se chceme jet podívat na 10km vzdálenou pláž. Tam je možné pozorovat Karety obrovské, jak kladou vejce do písku. Začíná ale děsně pršet, tak to odkládáme na zítra. Dáváme si dvě piva (0,7l), místní kari s kuřetem (rýže, kuře a 8 mističek s různou zeleninou) a zase máme plný stůl. To se bude usínat….

PS: fotky bohužel nemůžeme nahrát, protože internet jde děsně pomalu… Až doma!

Den sedmý, 25.-26.7.2013 aneb varan je rychlejší než želva

Ach ta pohoda! Vstáváme v 9:30, vylézáme z moskytiéry, otevíráme dveře od chatky a posloucháme opět ty zvuky zvířat. Snídaně, pláž… Blbneme ve vlnách a kolem druhé obědváme na pláži kalamáry s domácími bramborovými lupínky. Dnes jdeme dřív z pláže, protože zkusíme vyrazit za želvami. Po večeři jedeme tuktukem na pláž Rekava vzdálenou asi 12km. Přijíždíme na místo, odkud se vychází. Je tady už asi deset lidí a my doufáme, že to je vše. Nebylo. Nakonec nás jde snad dvacet. Hned nás nezapomenou skásnout o 1000 Rupií, které nám prý vrátí, když žádnou želvu neuvidíme. Míříme dolů na pláž a asi po pěti stech metrech vidíme širokou čáru z moře a na kraji obrovskou želvu, jak ve velké díře zahrabává vejce. Průvodce na ni svítí červenou čelovkou a všichni na ni čumíme asi z pěti metrů. Chudák, snad nás nevnímá. Prý ne… Pak se posadíme do písku a asi za půl hodiny, když má všechny vejce pečlivě zahrabaná, leze zpátky do moře. Pomalu ji následujeme a je to krása, když ji nabere rozbouřené moře a může odplout. Prý se sem vždycky vrací každá želva, která se tu narodila. Dá do písku až 120 vajec a odpluje. Hezká podívaná, ale nejsme si jisti, že takové množství čumilů nevnímá. Vůbec bysme se nedivili, kdyby se na tuto pláž příště želvy vyprdli… Jdeme spát něco po půlnoci a v noci nás budí hrozná bouřka. Leje jako z konve. Ráno je zataženo, ale pořád dusno. Nic nám tady neschne a vlhké máme i letenky :-). Když je takhle pod mrakem, po snídani se rozhodujeme jet do 16km vzdáleného kláštera Mulkirigala. Jedeme pěkně dlouho (zase tuktukem) a cestou pozorujeme zase to množství zvířat. Nejvíc se bavíme, co je po silnicích psů. Polehávají, postávájí a když k nim něco přijede, pomalu se uhnou a někdy ani to ne. Asi po půl hodině jsme na místě. Jde vlastně o takový skalní chrám. Ve velké skále je vytesáno několik místností a v nich jsou položeny sochy Budhy. Platíme za vstup 400 Rupií, kupuji za 100 Rupií několik lotosových květů a ujímá se nás průvodce. Prolézáme sedm místností, kde v několika polohách spí Budha, odpočívá Budha, leží mrtvý Budha… V každé z místností necháváme jeden lotosový květ. V jedné z místností nám 86-ti letý děda, kterému při kolonizaci prý říkaly John, omotává na ruce provázek a přeje nám zdraví a štěstí. Za 200 Rupií… Jdeme po dlouhých schodech a na vrcholku skály je krásný výhled, ve větvích opice a nad námi krouží velký orel. Fotíme a kocháme se. Dole po mě chce průvodce prý obvyklou cenu 1000 Rupií. Říkám mu, že s námi chodit nemusel, dávám mu 250 a může být rád. Dole je malé muzeum, které v rychlosti procházíme. Když vycházíme, prý abychom přispěli na muzeum! To víš, že jo. Stačilo. A už jedeme zpátky. Přijíždíme do naší zahrady a je jasno. Rychle se mažeme a hurá na pláž. Tam se tak dlouho vozíme po vlnách, až jsme jako slanečci! Dáváme si krevety, a když slunce zapadá za palmy, jdeme se zase projít na východní pláž. Tam koukáme, jestli zase neuvidíme pávy a v tom vidíme, jak v roští leze varan dlouhý snad přes dva metry. Fuj. Radši zdrháme :-). Pozítří ve 3:15 nám letí letadlo a rádi bysme v něm seděli…

A+Z Green Garden Cabana

Den devátý 27.7.2013, áju-bovan Šrí Lanko!

Vstáváme brzy, svítí sluníčko a zpívá kde co. Naposled snídáme a hladíme zdejší psy. Andrejka našla v bundě granulku pro Rokynku a tak ji dala místnímu koni. Nevěděl prý, co s tím :-). Platíme, balíme a při odchodu se naposled kocháme zdejší zahradou. Loučíme se s majitelkou (tlustá paní domácí) a tuktukem jedeme na autobusák. Když vyjíždíme z postranní ulice, vidíme jak mikrobus sráží chudáka páva. Autobus do Colomba jezdí každých 20 minut a tak ani nechvátáme. Stojí tu náhodu prázdnej a tak si sedáme úplně dopředu. Vyjíždíme asi za čtvrt hodiny stavíme na kdejaké zastávce a i na mávnutí. Těšíme se, až najedeme na dálnici, ale to se bohužel nestalo. Trmácíme se po pobřeží a jízda je úděsná. Plyn, brzda, plyn, trumpeta jako blázen a strašné dusno. Po třech hodinách zastavujeme. Kupuji takový listový šáteček plněný zeleninou a oválný karbanátek taky se zeleninou. Nevypadá to nic moc, ale je to výborný. Jedeme dál a v Colombu jsme polomrtvý. Vystupujeme u tržnice a jdeme do nějákého hotelu na pivo. Asi za čtvrt hodiny konečně nacházíme slušný hotel a v posledním patře do sebe lijeme pivo Lion. Dáváme si něco k snědku (Andrejka žampiony s česnekovým chlebem a já kotletu s kaší). Trvá to neskutečně dlouho. A je to nic moc. Radši jsme si měli dát na ulici kari. Ještě jdeme k moři, zase vidíme presidenta jak letí Mercedesem kolem nás, chvilku sedíme na nábřeží a čucháme smrad ze splašků vytékající z hotelů do moře. Po setmění (už v 18:30) jdeme na tuktuk, uhádáme cenu 1200 Rupií a jedeme. Majitel má vzadu za námi místo prostoru pro batohy velkou reprobednu a tak  když už se tlačíme s batohy na sedačce, říkám ať to pustí. Má hroznou radost, že se může pochlubit a pouští poslední hity Srí Lanky. Jedeme jako komedianti, ale hudba docela pěkná. Po půl hodině máme hlavy pěkně vyduněné, ale nechceme mu kazit radost. Na letišti se mě snaží stáhnout z kůže tak, jako všude...

No a nějáké to resumé? Tak málo dní to bylo! Projeli jsme to, co co jsme chtěli. Ale bylo by toho tolik k vidění! Nejdřív jsme byli rozpačití. Půjčení auta nevyšlo a není tu zas až tak úplně levno pro baťůžkáře. Když spočítám částku, kterou jsme vydali za tuktuky, možná by to auto vyšlo nastejno. Ale pořád se to dá. Vše, co jsme viděli byla nádhera, od slonů, čajových plantáží, přes Konec světa, až po pláž Tangalla. Tam jsme nakonec byli dýl, než jsme chtěli, protože to byla fakt nádhera. A to jsme těch pohlednicových pláží a resortů už viděli. Lidi tu jsou fajn, ikdyž ne tak laskaví jako třeba ve Vietnamu. Milovali jsme zdejší psy. Vždycky, když jsme někam šli, nějáký šel s námi a dával na nás pozor :-). Pak nás doprovodil až k chatce. A absolutně nás zaskočilo to množství volně žijících zvířat! Prostě jedna velká zahrada! Tak snad brzy áju-bovan (nashledanou) Šrí Lanko!